Kathi Pelton – Nie Zgadzaj się z Wrogiem

23 Wrz

 

Od Steve’a Shultza:

Wielu z nas prowadzi teraz wielkie bitwy. Mój 85-letni przyjaciel i ojciec duchowy, Wade Taylor, powiedział mi, że jest to najgorszy czas wojny dla Kościoła, jaki kiedykolwiek widział. Uwierz mi więc – NIE jesteś sam.

To słowo Kathi Pelton naprawdę ci pomoże. Wróg kocha oskarżać nas i chce, żebyśmy wierzyli w jego kłamstwa… ale „nie słuchaj swojego oskarżyciela i nie zgadzaj się z nim!” jak wyjaśnia Kathi.

Błogosławieństwa,
Steve Shultz, Założyciel i Wydawca
The Elijah List & Breaking Christian News
http://www.elijahlist.com

 

 

Kathi Pelton

Nie Zgadzaj się z Wrogiem

I usłyszałem donośny głos w niebie, mówiący: Teraz nastało zbawienie i moc, i panowanie Boga naszego, i władztwo Pomazańca jego, gdyż zrzucony został oskarżyciel braci naszych, który dniem i nocą oskarżał ich przed naszym Bogiem. Objawienie 12:10

Co to będzie za wspaniały dzień, kiedy już nie będziemy przez wroga oskarżani dzień i noc! Chociaż oskarża nas przed Bogiem, to szybko się upewnia, że jego demony osobiście przypominają nam o jego oskarżeniach. Pewnego dnia zostanie zrzucony i już nie będzie dłużej zasmucał naszego Boga, czy gnębił ludu Bożego.

Nie Słuchaj Swojego Oskarżyciela!

Odczuwam w moim duchu wyższy poziom czujności, żeby chronić nasze uszy przed oskarżeniami naszego wroga. Nawet ci z was, którzy zaczynacie oglądać znaki zwiastujące przełom, nie powinniście pozwolić wrogowi ograbić się z radości, która jest przed wami. Odkryłam, że w moim życiu wojna się wzmaga gdy stoję już na progu przełomu. Już się tym dzieliłam w innych artykułach, ale to warto przypomnieć: „Tak jak oblubienica jest przenoszona przez próg do komnat oblubieńca, niech Oblubienic przeniesie ciebie przez próg nowych początków (do Jego komnat), ponieważ wtedy znajdziesz się ponad działaniami wojennymi, i będziesz w miejscu intymności.”

Wróg nie robi nic nowego. Używa tej samej taktyki, która działała przez tysiące lat. Próbuje nas nakłonić do tego, żebyśmy sami się porównywali ze światowymi standardami sukcesu (które często są w sprzeczności z tym, co mówi nam Bóg), a potem nas oskarża o porażkę i próbuje nam po swojemu wyjaśnić to, co usłyszeliśmy od Pana. Jeśli to nie działa, to stara się przypomnieć nam czasy, kiedy nie postępowaliśmy według Bożych standardów. Dobra nowina jest taka, że Bóg już nam powiedział, że tego nie chcemy, i On już dał nam do tego łaskę!

Kiedy przechodzisz przez czas rozciągania, prób i bólu, to bardzo łatwo jest nastawić swoje emocje na tryb przetrwania czy przekonania, że przegraliśmy. Na tym polega cud łaski, która zawsze łączy nasze człowieczeństwo z Bożą suwerennością. Polegając na sobie samym (bez Jego łaski) wszyscy jesteśmy pozbawieni Jego chwały; nawet ten, który według świata odniósł największy sukces – odpadł od chwały. Ale kiedy jesteśmy w Chrystusie, nie możemy być pokonani! Zostaliśmy przyodziani w Jego piękno, czystość, autorytet, Jego imię i Jego miłość. Nie można być w Chrystusie i być pokonanym.

Ale teraz niezależnie od zakonu objawiona została sprawiedliwość Boża, o której świadczą zakon i prorocy, i to sprawiedliwość Boża przez wiarę w Jezusa Chrystusa dla wszystkich wierzących. Nie ma bowiem różnicy, gdyż wszyscy zgrzeszyli i brak im chwały Bożej, i są usprawiedliwieni darmo, z łaski jego, przez odkupienie w Chrystusie Jezusie. Rzymian 3:21-24

Kiedy wróg cię oskarża, pamietaj o Rzymian 3:24. Ten werset to doskonała obrona przed jego słowami, którymi usiłuje dowieść twojej winy. Zostałeś usprawiedliwiony za cenę Krwi Jezusa Chrystusa, który cię odkupił! Wróg zna prawdę, ale chce cię zranić poczuciem winy, smutkiem i zwiedzeniem. Boże odkupienie się nie przeterminowało… masz do niego dostęp codziennie. Oczywiście nie chcemy używać Jego łaski do przyzwalania na popełnianie grzechu, upadliśmy i zgrzeszyliśmy, jest łaska, która przywraca nas do takiego stanu, że znów jesteśmy biali jak śnieg.

Czy Zgodzisz się ze Swoim Wrogiem?

Zaraz po naszym ślubie mój mąż ciągle zmagał się z poczuciem winy. Nie dlatego, że robił coś złego, było to spowodowane przez ducha religijnego i ducha doskonałości, że nie mógł im sprostać. On nigdy nie czuł, że mógłby być dostatecznie dobry lub sprawiedliwy, co wywoływało u niego dręczące poczucie winy. Trudno mi było to zrozumieć, ponieważ Pan odkupił mnie i tak wiele mi przebaczył (a poza tym ja nigdy nie miałam predyspozycji do takich zmagań).

Pewnego dnia spacerował z przyjacielem i opowiadał mu o swoich zmaganiach z poczuciem winy. Jego przyjaciel spojrzał na niego i powiedział: „Dlaczego zgadzasz się ze swoim wrogiem?” Mój mąż był zdumiony tą radą. Potem tamten powiedział: „Prawdopodobnie jeszcze gorzej jest zgadzać się z nim, że wszystko, o co cię oskarżył jest prawdziwe. Ale jeśli uznasz za prawdę, że łaska Jezusa Chrystusa cię nie odkupiła, to wtedy zostaniesz potępiony.”

Mój mąż zaczął zaraz stosować jego radę. Za każdym razem kiedy wróg przychodził do niego z oskarżeniami, zgadzał się z nimi, ale na koniec mówił: „…ale Krew Jezusa Chrystusa mnie odkupiła.” W ciągu kilku miesięcy został uwolniony z dręczącego poczucia winy, któremu był poddany przez wiele lat.

…oraz kapłana wielkiego nad domem Bożym, wejdźmy na nią ze szczerym sercem, w pełni wiary, oczyszczeni w sercach od złego sumienia i obmyci na ciele wodą czystą; trzymajmy się niewzruszenie nadziei, którą wyznajemy, bo wierny jest Ten, który dał obietnicę. Hebrajczyków 10:21-23

Pamiętaj o Bogu

Kiedy znalazłeś się w czasie przytłaczających prób, oskarżenia, albo właśnie nękania wroga, musisz pamiętać o Bogu! Kocham historię o Jonaszu w brzuchu wieloryba. Wszyscy byśmy przypuszczali, że to już koniec Jonasza. Ale tam, w brzuchu ryby Jonasz przypomina sobie o Bogu i zaczyna się modlić.

…Wzywałem Pana w mojej niedoli i odpowiedział mi, z głębi krainy umarłych wołałem o pomoc i wysłuchał mojego głosu. Wrzucił mnie na głębię pośród morza i porwał mnie wir; wszystkie twoje bałwany i fale przeszły nade mną. Już pomyślałem: Jestem wygnany sprzed twoich oczu, jakże będę mógł jeszcze spojrzeć na twój święty przybytek? Wody sięgały mi aż do gardła, ogarnęło mnie topielisko, sitowie wiło się koło mojej głowy. Zstąpiłem do stóp gór, zawory ziemi na zawsze się za mną zamknęły. Lecz Ty wydobyłeś z przepaści moje życie, Panie, Boże mój. Gdy ustawało we mnie życie, wspomniałem na Pana; i tak doszła moja modlitwa do ciebie, do twojego świętego przybytku. Ci, którzy trzymają się marnych bożyszczy, opuszczają swojego Miłościwego, lecz ja pragnę ci złożyć ofiarę z głośnym dziękczynieniem, spełnię, co ślubowałem. U Pana jest wybawienie.  Jonasz 2:3-10

Ostatnie zdanie tego rozdziału mówi, że po tym, jak Jonasz przypomniał sobie o Bogu, ta ryba go wypluła! Niektórzy z was czują się tak, jakby zostali połknięci przez ogromną rybę zwaną „życie i okoliczności”. Pamiętaj o Bogu! Nie mówię o tym, że znalazłeś się tam z powodu nieposłuszeństwa (jak w przypadku Jonasza), ale mimo wszystko, pamiętaj o Panu. Kocham te słowa: „…lecz ja pragnę Ci złożyć ofiarę z głośnym dziękczynieniem.”

Jonasz nie wiedział, że ta ryba go wypluje, i że Pan w tym momencie go uratuje. Złożył Bogu ofiarę z okrzyków wdzięczności i chwały jeszcze wtedy, gdy śmierć zaglądała mu w oczy.

Kiedy stajesz twarzą w twarz z oskarżycielem, niezwykle trudnymi okolicznościami, poczuciem winy, grzechem, smutkiem, czy walczysz o przełom, to jest czas, żeby złożyć ofiarę z głośnym dziękczynieniem, właśnie w tych próbach. „Zbawienie pochodzi od Pana!”

Wtedy cofną się wrogowie moi, gdy zawołam: To wiem, że Bóg jest ze mną. Bogu, którego słowo wysławiać będę, Panu, którego słowo wysławiać będę, Bogu ufam, nie lękam się; Cóż mi może uczynić człowiek? Tobie, Boże, spełnię śluby, Tobie złożę ofiary dziękczynne, boś od śmierci ocalił duszę moją, Nogi moje od upadku, abym chodził przed Bogiem w światłości życia. Psalm 56:10-14

Z głośnym dziękczynieniem i chwałą!

Kathi Pelton
Compassion Arise
Email: jkpelton@sbcglobal.net

ElijahList Publications
http://www.elijahlist.com
email: info@elijahlist.net

Skomentuj

