Przez Dwa Lata Był w Śpiączce. Bóg Go Obudził

10 Paźdź

 

Mark Ellis : 5 października 2011 : God Reports
http://blog.godreports.com/2011/10/after-two-years-in-a-coma-doctors-wanted-to-disconnect-life-support-then-god-woke-him-up/

 

„Zanim zapadłem w śpiączkę, byłem wrogiem Jezusa. Kiedy byłem w śpiączce, usłyszałem Jego głos. Nauczył mnie czym naprawdę jest miłość. Teraz należę do Niego.” -Randall Hall

(Laguna Beach, CA)—Randall Hall był kiedyś playboyem, który podróżował po świecie, zaliczał kobiety i rozbijał się po mieście swoim kabrioletem Mercedes 500 SL. Kobiety pobłażliwie traktowały jego styl życia. Kiedy pewnego wieczoru w barze próbował się zapoznać z pewną kobietą, jej chłopak ostro go zaatakował i zostawił nieprzytomnego na ulicy, ze złamaną czaszką.

W celu ratowania życia Halla lekarze wywołali u niego śpiączkę i usunęli część kości czaszki, żeby zmniejszyć obrzęk mózgu. Po pięciu operacjach i komplikacjach z powodu infekcji, lekarze postanowili go nie wyprowadzać ze śpiączki. Hall przez dwa lata znajdował się w stanie wegetatywnym. W tym czasie jego ciało ulegało atrofii, by wreszcie przyjąć pozycję embrionalną. Jego lekarz szacował, że jedynie 30 procent jego mózgu zachowało swoją funkcję. Ponieważ był uzależniony od aparatury do oddychania i karmienia, bez żadnej reakcji na dźwięk czy poruszanie, więc lekarze zalecali odłączenie od aparatury medycznej.

Hall od początku był buntownikiem, który rzucił szkołę i w wieku 17 lat został zawodowym ochroniarzem. Jego pasją stały się narkotyki, alkohol, seks i podróże, ale w wieku dwudziestu kilku lat spotkał się z Jezusem Chrystusem w Calvary Chapel w Costa Mesa. „To trwało około roku,” wspomina.

Potem wrócił do swojego starego stylu życia. Był synem marnotrawnym. Hall sądzi, że Bóg użył tej napaści i śpiączki, żeby go uratować od spirali, która ściągała jego życie w dół. „Byłem złym człowiekiem,” przyznaje. „Zawsze odbijałem kobiety innym facetom,” mówi, i to doprowadziło do tamtej gwałtownej napaści.

„Gdybym wtedy umarł, poszedłbym do piekła, ale Bóg uratował moje życie,” uważa Hall.

„Lekarz powiedział mojemu starszemu bratu, żeby mnie odłączyć od aparatury, ponieważ mój mózg był uszkodzony w 70 procentach, i nawet jeśli bym się wybudził, do końca życia pozostałbym w stanie wegetatywnym.”

Starszy brat Alan—dobry i odpowiedzialny, który odpowiada postaci „starszego brata” w Biblijnej opowieści o synu marnotrawnym, nie zgodził się na propozycję lekarzy. Uważał, że zauważył coś w oczach Randalla, co dawało mu nadzieję. Matka Randalla podzielała jego zdanie, podczas gdy ojciec był po stronie lekarzy.

Alan badał sprawę śpiączki i dotarł do Davida Strassburga, który praktykował metodę  Feldenkraisa, polegającą na ćwiczeniu mięśni w celu odbudowania połączeń w mózgu. W styczniu 2002 lekarze z powrotem umieścili w czaszce Randalla tę część kości, którą usunęli po wypadku, aby ochronić mózg przed skutkami obrzęku. Ta nowa procedura sprawiła, że ciśnienie w czaszce powróciło do normy. Miesiąc po tej operacji Hall zaczął się budzić ze śpiączki, co trwało około dwóch tygodni. Alan uważa, że operacja i stosowana metoda Feldenkraisa wyciągnęła jego brata ze śpiączki, ale Randall doszedł do innego wniosku.

„Żaden człowiek nie uratował mojego życia,” oświadcza. „Bóg dopuścił, żebym umarł na dwa lata, aby mógł uratować moje życie. Możliwości lekarzy są ograniczone—oni nie są bogami.”

Wybudzenie ze śpiączki nie znaczyło, że nastąpił szybki powrót do normalności. „Kiedy się obudziłem, mój umysł był na poziomie nowonarodzonego dziecka,” stwierdza Hall. „Mój mózg był zupełnie wyprany. Przez pierwszy rok płakałem.” W ciągu drugiego roku jego dojrzałość umysłowa i emocjonalna była na poziomie pięcio-sześciolatka. W trzecim roku był nastolatkiem. W tym czasie jego pamięć powróciła i wierzy, że dziś jest w pełni odbudowana.

Neurolog ostrzegał rodzinę, że nawet jeśli Hall wybudzi się ze śpiączki, to nie będzie mówić ani chodzić. Dzisiaj obie te funkcje działają—a Randall nawet prowadzi samochód—nikt nie sądził, że to może być możliwe.

„Moi chirurdzy tego nie pojmują. Zazwyczaj po śpiączce ludzie nie dochodzą do pełnego zdrowia,” stwierdza. „Nie wiedzą, co Bóg może uczynić.”

Jedna z opiekunek Halla, Danielle Schuster z powrotem przyprowadziła go do Pana w 2007 roku. Kiedy się nim opiekowała, zasiewała „ziarenka” podczas rozmowy z nim. Pewnego dnia on ją poprosił, żeby go zabrała do kościoła. Zapakowała go do swojego samochodu i zawiozła do Life Church w Mission Viejo, gdzie wjechał na wózku inwalidzkim.

Hall przeszedł ponad 55 operacji. Jedna z operacji korygowała jego oczy, żeby mogły współdziałać ze sobą, podczas innej usunięto mu narośl na kości udowej wielkości piłki basebolowej, żeby mógł chodzić. Inna operacja dotyczyła skóry na głowie.

Na szczęście miesiąc przed wypadkiem Hall wykupił polisę ubezpieczenia zdrowotnego. Pomimo składek, które od 2000 roku przekroczyły 3 miliony dolarów, Hall jest wdzięczny firmie ubezpieczeniowej Aetna—i Medicare, i nie zrezygnował z ubezpieczenia.

Hall starał się spotkać ze swoim napastnikiem, aby mu przebaczyć, ale ten osobnik nie zareagował na jego zaproszenia. Jego przyjaciele, którzy znają tego człowieka, odradzają mu to spotkanie, gdyż jak twierdzą „mógłby dokończyć dzieła.”

Hall nadal jest wdzięczny za ten czas śpiączki. „Przed wypadkiem byłem wrogiem Jezusa. W śpiączce usłyszałem Jego głos. On nauczył mnie prawdziwego znaczenia słowa miłość. Teraz należę do Niego.”

http://www.breakingchristiannews.com/articles/display_art.html?ID=9397

 

Skomentuj

