Tiffany Ann Lewis – Nie Bój się, Trwaj w Nim

27 List


Od Steve’a Shultza
:

Wszyscy zmagamy się z lękiem w różnych sytuacjach i na różnym poziomie. Ale kiedy trwamy w Nim i Jego doskonałej miłości, lęk musi odejść. Tiffany Ann Lewis dzieli się swoimi zmaganiami i wejrzeniem w to słowo… więc nie bój się!
Błogosławieństwa,
Steve Shultz, Założyciel i Wydawca
The Elijah List & Breaking Christian News
http://www.elijahlist.com

 

 

Tiffany Ann Lewis

Nie Bój się, Trwaj w Nim

Niechaj się nie trwoży serce wasze; wierzcie w Boga i we mnie wierzcie! Jana 14:1

Nie jestem osobą, która przez większość swojego życia doświadczała ataków lęku. Jednakże zmiana nastąpiła wówczas, gdy odkryłam, że mam zostać babcią! Tak, to naprawdę była najwspanialsza wiadomość, jaka do mnie dotarła, ale nagle ze wszystkich stron zaatakowały mnie różne wątpliwości „a co jeśli”. Gdy tylko w moim umyśle pojawiała się jakaś straszna myśl, zaraz wpadałam w panikę. Wiedziałam, że nie mogę tak żyć, ale nie wiedziałam jak z tym skończyć. Wtedy Pan przemówił osobiście do mojego serca: „Tiffany, nie bój się!”

Zaczęłam studiować o lęku w Biblii i byłam zaskoczona, że w wielu miejscach to zdanie jest zapisane w trybie rozkazującym. Jeszcze bardziej zaskoczyło mnie to, że jest to najczęściej występujące przykazanie, jakie Bóg nam daje! To jeszcze spotęgowało mój lęk, ponieważ czułam się jak ktoś, kto łamie Boże przykazania. Ale jest ogromna różnica pomiędzy umyślnym nieposłuszeństwem, a doświadczaniem lęku. To nie jest nakaz z konsekwencjami, to jest faktycznie Boża zachęta. Zwrot ten niesie w sobie właściwy akcent, którego używa mówca. Jezus wyraził to w ten sposób: „Niechaj się nie trwoży serce wasze” (Jana 14:1). Czy możesz się z tym utożsamić?

No cóż, w obecnej dobie znajdujemy się w stanie permanentnego pobudzenia. Te lęki i niepokoje mogą wywoływać w naszych ciałach wrzody żołądka, depresje, bóle głowy, niepokoje, zaburzenia rytmu serca, uzależnienie, gniew, itd. Strach może przeszkadzać ci w pracy, w życiu, a nawet w twoich stosunkach z ludźmi. Czy już widzisz dlaczego Bóg tak mocno to podkreśla, kiedy mówi nam, żebyśmy się nie bali? Tak, pomimo że Bóg nie karze nas za doświadczanie strachu, chociaż rozkazał nam abyśmy się nie lękali, ponosimy tego bardzo realne konsekwencje.

Jak możemy zostać uwolnieni od tego paraliżu, który wywołuje lęk? Pierwszy List Jana 4:18 mówi nam, że „W miłości nie ma lęku, wszak doskonała miłość usuwa lęk, gdyż lęk wiąże się z udręką…” (z ang.) Moje lęki zaczęły mnie dręczyć. Pożerały moje życie i okradały mnie z radości tego czasu, w którym się znajdowałam. Ale kiedy uświadomiłam sobie, że Jezus wybrał znoszenie wstydu i bólu na Krzyżu zamiast życia bez nas, to sprawiło, że inaczej popatrzyłam na moje lęki.

To objawienie Jego niezwykłej miłości sprawia, że w porównaniu z nią nasze lęki stają się o wiele mniejsze. Przerażenie jest jedyną właściwą reakcją kiedy stajesz twarzą w twarz z Bogiem, który może zniszczyć wszystko, chyba że wiesz, że wiesz, że On trzyma cię w swoich rękach. Gdy zaznajesz jego doskonałej miłości do ciebie, twoją jedyną odpowiedzią jest wtedy uwielbienie.

Hebrajskim słowem oznaczającym lęk jest יראה jira (Strong’s #3372) i maluje nam duchowy obraz naszej odpowiedzi za pomocą piktogramów każdej z tych hebrajskich liter. Jira zawiera w sobie m.in. te trzy litery: jud – resz – alef.

Jud י – obraz ręki, reprezentuje moc
Resz ר – obraz głowy, reprezentuje władzę
Alef א – obraz wołu, reprezentuje ofiarę z silnego zwierzęcia

Kiedy patrzę na te Boże litery, moje serce już się nie martwi. Chociaż czuję obawę (jira), postanowiłam złożyć całe moje życie w Jego ręce (jud). On jest głową (resz) mojego życia, moim Królem, moim potężnym Zbawicielem, Jezusem, który ofiarował swoje życie (alef) za mnie.

Trwaj…

I Ja daję im żywot wieczny, i nie giną na wieki, i nikt nie wydrze ich z ręki mojej. Jana 10:28

Sela…

Uważam, że ważnym czynnikiem w doświadczaniu pokoju, który przewyższa nasze zrozumienie jest postanowienie przebywania w Jego miłości. W Mateusza 23:37 Jezus używa obrazu ptasiej mamy chroniącej swoje młode pod swoimi skrzydłami: „Jeruzalem, Jeruzalem, które zabijasz proroków i kamienujesz tych, którzy do ciebie byli posłani, ileż to razy chciałem zgromadzić dzieci twoje, jak kokosz zgromadza pisklęta swoje pod skrzydła, a nie chcieliście!”

On pragnie zgromadzić nas, żebyśmy trwali, ale czasami my nie chcemy. Chcemy zmagać się z trudna sytuacją, a może nawet z Nim, ponieważ On pozwolił, żeby to się stało. Albo jeszcze gorzej, może chcemy przestać liczyć na Niego i uciekamy przed naszą wiarą. Ukochany, Bóg, który uspokoił chaos mówi, „Przebywaj, mieszkaj, usiądź, bądź ze Mną, niech Moja miłość do ciebie usunie twoje lęki.” On zaprasza nas, by przebywać pod Jego skrzydłami gdy wokół nas wybucha całe piekło. Pomimo że to może wydawać się teraz niemożliwe, w Jego doskonałej miłości odnajdziemy uleczenie.

Módlmy się: Duchu Święty, daj nam, proszę, takie objawienie Twojej miłości, żeby, kiedy nasze lęki spróbują znów do nas powrócić, my będziemy wiedzieć, że Ty jesteś dobry, Ty jesteś Bogiem, i Twoja miłość nigdy nie zawodzi. Przekonaj nas o tym, Panie. Amen.

Tiffany Ann Lewis
Dancing with the Flame of the Lord Ministries
Email: tiffanyann@tiffanyannlewis.com

 Tiffany Ann Lewis jest proroczym liderem uwielbienia i nauczycielem Biblii zwracającym uwagę na biblijny język hebrajski, i której serce zostało wypełnione pasją przez Boga, który widzi nas w naszych brakach, a mimo to kocha nas i wzywa, żebyśmy żyli tak, jak możemy (Ezechiel 16). Jej wizją jest stwarzanie takiej atmosfery w uwielbieniu, w której Duch Święty może działać w wolności, wyzwolenia emocjonalnego, duchowego i fizycznego uzdrowienia i rozniecania pasji dla naszego Niebiańskiego Oblubieńca, Jezusa. Tiffany Ann usługuje od ponad 10 lat w proroczym uwielbieniu w Ciele Chrystusa, obecnie w grupie uwielbienia w Kościele Northway w Malta, w stanie Nowy Jork.

ElijahList Publications
http://www.elijahlist.com
email: info@elijahlist.net

Skomentuj

