Bobby Conner – Garncarz

19 Maj

Słowo, które doszło Jeremiasza od Pana, tej treści: Wstań i zajdź do domu garncarza, a tam objawię ci moje słowa! Jeremiasz 18:1-2

Ten fragment Biblii ożył w moim życiu ponad 40 lat temu, kiedy byłem młodym pastorem w East Texas. Kilka mil od mojego kościoła położonego na wzgórzach, znajdowała się mała, jedyna w swoim rodzaju wioska, w której mieszkało wielu hipisów i artystów z całego świata. W jakiś sposób znaleźli drogę do tej maleńkiej teksaskiej wioski. Wśród nich były sławni producenci noży, artyści pracujący ze szczotką i płótnem, rzeźbiarze i inni utalentowani rzemieślnicy.

Pewnego wiosennego dnia pracowałem w swoim gabinecie nad kazaniem, które nagrywałem dla naszej lokalnej rozgłośni radiowej. Kiedy zastanawiałem się o czym mam powiedzieć moim słuchaczom, poczułem silne poruszenie w moim duchu. Pan pobudził moje serce, aby pojechać do tego miasteczka wspaniałych ekscentryków. Najpierw miałem obiekcje, tłumaczyłem się swoimi zajęciami, ale potem uświadomiłem sobie, że nikt nie jest tak zajęty, aby nie być posłusznym Panu!

Nie bardzo zdawałem sobie sprawę  z tego, że jechałem z Bożą misją i miałem się nauczyć bardzo ważnego poselstwa odnośnie wspaniałych Bożych dzieł. Po przybyciu do miasteczka udałem się do małej kawiarenki, o której wiedziałem, że mogę znaleźć tam wielu z tych artystów, i rzeczywiście, wielu już tam było. Kilka razy głosiłem na spotkaniach pod gołym niebem, więc znali mnie. Wielu z nich lubiło mnie i podobało się im poselstwo Ewangelii, które głosiłem. Nie byłem pewny jakie zadanie wyznaczył mi teraz Pan, po prostu byłem otwarty na Jego wskazówki.

Tego dnia był w kawiarence miejscowy garncarz i zaprosił mnie do swojej pracowni. Z radością przystałem na tę propozycję! Kiedy szliśmy do niego, te wersety ze Słowa Bożego zaczęły się poruszać w moim duchu: Słowo, które doszło Jeremiasza od Pana, tej treści: Wstań i zajdź do domu garncarza, a tam objawię ci moje słowa! I wstąpiłem do domu garncarza, a oto on pracował w swoim warsztacie. A gdy naczynie, które robił ręcznie z gliny, nie udało się – wtedy zaczął z niej robić inne naczynie, jak garncarzowi wydawało się, że powinno być zrobione. I doszło mnie słowo Pana tej treści: Czy nie mogę postąpić z wami, domu Izraela, jak garncarz? – mówi Pan. Oto jak glina w ręku garncarza, tak wy jesteście w moim ręku, domu Izraela! (Jeremiasz 18:1-6).

Clay Kiedy dotarliśmy do pracowni garncarza byłem naprawdę zaskoczony pięknem jego wyrobów. Podziwiałem zręcznie wykonane talerze i filiżanki, przepiękne wazy i doniczki na kwiaty – ręcznie wykonane i doskonałe. Potem garncarz zapytał mnie czy zechciałbym popatrzeć jak powstają te wyroby. Odpowiedziałem: „Tak, oczywiście!” Garncarz wziął kawałek gliny, zwilżył go i zaczął ugniatać kształtując miękką kulkę, którą następnie umieścił na swoim drewnianym kole garncarskim. Usiadł obok koła na chwiejącym się stołku i wprawił koło w ruch. Jego ręce były silne, ale delikatne, kiedy pieścił glinę kształtując ją palcami. Niedługo potem, piękny kielich zaczął wyrastać ze środka koła. Byłem zdumiony obserwując to zjawisko, jak ta nieuformowana bryła gliny zmieniała się w piękne dzieło sztuki!

Potter Nagle garncarz zatrzymał koło, bo jego doświadczone palce wyczuły maleńki kamyczek pod gładką powierzchnią gliny. Zręcznie usunął z gliny to ziarenko piasku, które psuło jej doskonałość. Kolejny raz, wolno zaczął kręcić kołem, aby wygładzić miejsce blizny po kamyczku, który właśnie usunął. Nagle koło jeszcze raz się zatrzymało. Garncarz usunął z kielicha kolejny twardy przedmiot, który było niezauważalny dla mojego niewprawnego oka. Jeszcze raz garncarz usunął coś z gładkiej gliny tworzącej naczynie. Widziałem cierpliwość na jego twarzy. Za każdym razem kiedy jego ręce odkrywały jakiś nieprzydatny element wewnątrz gliny, on usuwał go spokojnie i ostrożnie, a potem naprawiał to miejsce. Jeszcze raz, tym razem już ostatni, jakaś część ziarenka opierała się rękom garncarza i nie chciała spełnić jego oczekiwań. Garncarz szybko zgniótł glinę w rękach. I zamiast pięknego kielicha, rzemieślnik uformował z tej gliny prostą, zwyczajną miskę.

Rozważ ten fragment z Rzymian 9:21: Albo czy garncarz nie ma władzy nad gliną, żeby z tej samej bryły ulepić jedno naczynie kosztowne, a drugie pospolite?

Czasami wyrób garncarza nie chce z nim współpracować, i biorąc pod uwagę właściwości gliny, garncarz tworzy produkt niższej jakości. Te same zasady dotyczą ciebie i mnie. Jak często opieraliśmy się rękom Garncarza, kiedy On pracował nad nami, żeby uczynić z nas piękny i użyteczny instrument poddany Jego woli?

Lecz teraz, Panie, Ty jesteś naszym Ojcem, my jesteśmy gliną, a Ty naszym Stwórcą i wszyscyśmy dziełem twoich rąk! Izajasz 64:8

Bóg ma niewyobrażalnie wspaniały plan dla każdego swojego stworzenia, ale żeby te plany się spełniły, On potrzebuje naszej uległości. Kiedy stawiamy opór rękom naszego Pana, zmuszamy Go do zmiany planów odnośnie naszej przyszłości. O ileż lepiej jest pozwolić Mu pracować nad nami tak, żebyśmy mogli stać się takimi, jakimi mogą nas ukształtować potężne ręce Garncarza!

Rozważ te prawdy objawione w Rzymian 9:20-23: O człowiecze! Kimże ty jesteś, że wdajesz się w spór z Bogiem? Czy powie twór do twórcy: Czemuś mnie takim uczynił? Albo czy garncarz nie ma władzy nad gliną, żeby z tej samej bryły ulepić jedno naczynie kosztowne, a drugie pospolite? A cóż, jeśli Bóg, chcąc okazać gniew i objawić moc swoją, znosił w wielkiej cierpliwości naczynia gniewu przeznaczone na zagładę, a uczynił tak, aby objawić bogactwo chwały swojej nad naczyniami zmiłowania, które uprzednio przygotował ku chwale… 

W 1907 Adelaide A. Pollard była zniechęcona tym, że nie mogła zebrać funduszy, aby wyjechać na misje do Afryki. Pani Pollard wzięła udział w spotkaniu modlitewnym, na którym jakiś starszy wiekiem święty modlił się tymi słowami: „Panie, nawet jeśli nie rozumiem, bądź wola Twoja!” Wracając wieczorem do domu, Adelaide utworzyła z tych słów ten wspaniały hymn „Bądź Wola Twoja!”

Rozmyślaj nad słowami jednego z najpiękniejszych hymnów (muzyka G. S. Stebbins):

Bądź wola Twoja. o Panie mój, Skrusz i przekształtuj w obraz mnie Swój!
Tyś jest garncarzem, jam gliną Twą, Chętnie się poddam, byś rządził mną.
Bądź wola Twoja, o Panie mój, Doświadcz mnie, Mistrzu, jam uczeń  Twój!   Pragnę w ofierze złożyć Ci się, Ty nad śnieg bielszym Sam uczyń mię!
Bądź wola Twoja, o Panie mój, Zabierz me troski, rany me zgój!
Słabym, lecz Ty masz dla mnie sił dość; Dotknij mnie, ulecz, w ser­cu mym gość!
Bądź wola Twoja, o Panie mój, Wodą żywota serce me pój!
Niech mię napełni Duch Święty Twój, By życia Twego trysł ze mnie zdrój!

Na ile sposobów odczuwałeś czułe ręce Boga, kiedy cię kształtował i modelował? Jak wiele razy opierałeś się Jego próbom? Co możesz zrobić, żeby pozostać tą gliną miękką i wilgotną, poddaną rękom Mistrza?

Efezjan 2:10 mówi:

Jego bowiem dziełem jesteśmy, stworzeni w Chrystusie Jezusie do dobrych uczynków, do których przeznaczył nas Bóg, abyśmy w nich chodzili.

To greckie słowo przetłumaczone jako „dzieło” to poiema, czyli „dzieło Boga jako stwórcy”. Jesteśmy Bożym arcydziełem, Jego dziełem sztuki! Zostaliśmy przeznaczeni do piękna i osiągnięcia Jego celów – o ile poddamy naszą wolę woli naszego Ojca: „Nie moja, ale Twoja wola niech się stanie!”

Amen!

Bobby Conner
Eagles View Ministries
Email: manager@bobbyconner.org
Website: bobbyconner.org

BobbyConner  Bobby Conner: Ten „Łagodny Olbrzym” został namaszczony odświeżającym poczuciem humoru, a jego proroctwa charakteryzują się niezwykłą dokładnością, co zostało udokumentowane na całym świecie. Dynamiczna posługa Bobby’ego z objawami mocy – uzdrowieniami, znakami i cudami – pokazuje prawdziwe serce naszego Ojca! Przeżył aborcję, której próbowała dokonać na nim jego matka, następnie został ponownie uratowany Bożą ręką z uzależnienia od narkotyków i próby samobójczej. Życiorys Bobby’ego Connera ukazuje nam człowieka, który chodzi teraz w przeznaczeniu ustanowionym przez Boga, aby uwalniać innych! Jako uznany mówca na konferencjach międzynarodowych Bobby od wielu lat usługuje skutecznie w ponad 45 krajach, a także w USA.

ElijahList Publications
http://www.elijahlist.com
email: info@elijahlist.net

 

Skomentuj

