Tiffany Ann Lewis – Dźwięk Łaskawości

21 Maj

Daj mi o świcie doznać łaski twojej (w ang. usłyszeć Twoją łaskawość), bo Tobie ufam! Psalm 143:8a

Obudziłam się rano z tym zdaniem w moim duchu: „Daj mi słyszeć Twoje Słowo”. Myślałam, że Pan próbuje mnie zachęcić obietnicami ze swojego Słowa; przypominając mi, że Jego Słowo jest czymś, do czego powinniśmy przylgnąć, aby utrzymać się na powierzchni w tych czasach chaosu i niepewności.

Zajrzałam do Pisma. Ku mojemu zdumieniu, nie mogłam znaleźć tego wersetu. Znalazłam tylko Psalm 143:8. Powyciągałam więcej książek i zakasałam rękawy, gdyż miałam zamiar rozpocząć intensywne poszukiwania, ale wtedy odczułam, że Pan mówi mi, iż już znalazłam to, co miałam znaleźć… chodziło o Jego łaskawość.

Kiedy się zatrzymałam i zastanowiłam nad tym Psalmem, usłyszałam bicie serca Boga. Usłyszałam dźwięk Jego łaskawości, Jego lojalnej miłości i zaczęłam rozumieć dlaczego nie mogłam nic więcej znaleźć w Piśmie.

Jaki Jest Dźwięk Jego Miłosierdzia?

Hebrajskim słowem, które w powyższym fragmencie przetłumaczono jako „łaska” jest: chesed חסד (Strong’s #2617). W Starym Testamencie chesed jest najwyższym stopniem wyrażania miłości. Jest to miłość, która pozostaje stała bez względu na okoliczności. Chesed jest tłumaczone na angielski na różne sposoby: życzliwość, łaska, miłosierdzie, lojalność, miłość, miłość, która nie zawodzi (na polski także dobrodziejstwo, łaskawość, dobroć, litość – przyp. tłum.).

Spojrzenie na litery, które tworzą Jego Słowo maluje duchowy obraz, który może pogłębić nasze zrozumienie. W języku hebrajskim odkrywamy wspaniałe cechy. Hebrajski jest językiem obrazkowym, ponieważ każdej literze towarzyszy piktogram.

Chesed pisze się przy pomocy trzech liter: chet – samech – dalet.

Chet ח jest obrazem płotu symbolizującego ochronę lub oddzielenie. Jest także symbolem życia, bo jest pierwszą literą słowa oznaczającego życie: chajim חיים. Co ciekawe, jest to ósma litera alfabetu hebrajskiego, a osiem oznacza „nowe początki”.

Kolejną literą zaopatrzenia i ochrony jest ס samech. Starożytny piktogram samech to podpora lub zaopatrzenie, więc reprezentuje Boże zaopatrzenie. Okrągły kształt samech może oznaczać Boga, (który jest naszym zaopatrzeniem), bo nie ma początku ani końca. Środek tej litery jest postrzegany przez mędrców jako obraz serca Bożego, w którym każdy może przebywać i znaleźć ochronę w tym silnym zewnętrznym okręgu.

Doorofthesheep Dalet ד jest obrazem drzwi czy wejścia. Ponieważ dalet jest ostatnią literą w słowie łaska (chesed), możemy sobie wyobrazić jak przechodzimy przez te drzwi i wchodzimy do następnego słowa.

W Jana 10:7 Jezus wygłasza jedno ze swoich siedmiu proklamacji „Ja Jestem” mówiąc: „…Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam, Ja jestem drzwiami dla owiec.” Duchowo mówiąc, dalet Bożej chesed [łaski, dobroci] jest otwartym wejściem do atrybutów Boga, których pragnie nasza dusza.

W Piśmie Świętym słowo chesed występuje w parze z innymi słowami, opisując dobroć i łaskawość naszego Wspaniałego Boga. W języku angielskim takie pary nazywają się hendiady.

Na przykład: kiedy chesed występuje w parze z prawdą (emet אמת) w Księdze Wyjścia 34:6: „Wtedy Pan przeszedł obok niego, a on zawołał: Panie, Panie, Boże miłosierny i łaskawy, nieskory do gniewu, bogaty w łaskę [chesed] i wierność (w ang. prawdę)” ta fraza oznacza prawdziwą/wierną miłość lub prawdziwą/wierną dobroć.

Kiedy chesed występuje w parze z przebaczeniem (nasa) w Księdze Liczb 14:18a: „Pan nierychły do gniewu i bardzo łaskawy (w ang. bogaty w miłosierdzie [chesed]), przebacza winę i postępek…” opisuje to Bożą miłość/dobroć, jako istoty przebaczającej.

W Psalmie 103:4 chesed występuje w parze ze słowem, które opisuje czułe miłosierdzie Boga (racham): „On ratuje od zguby życie twoje; On wieńczy cię łaską [chesed] i litością.” Daje nam opis Bożej miłości o zabarwieniu macierzyńskim.

Duchowo mówiąc, możemy wejść w te Boże cechy przez drzwi Jego łaskawości. I chociaż nie ma tego w naszym przewodnim tekście, to odczuwam, że to Boże miłosierdzie było tym dźwiękiem, które On dał mi usłyszeć. To Boże miłosierdzie (racham) sprawia, że ten dźwięk jest słyszalny przez tych, którzy nastroili swoje uszy na Ducha Świętego. Racham (Strong’s #7356) pochodzi od rdzenia, który oznacza głęboką miłość, miłosierdzie, czułość, współczucie. W Piśmie Świętym znaczy także łono.

Dziecko w łonie matki słyszy bicie jej serca. Ten dźwięk kreuje u nienarodzonego dziecka stały rytm miłości 24/7.

heartbeat Tego dźwięku potrzebuję kiedy krzyczy moja dusza. To dźwięk łaskawości jest tym, czego pragnę usłyszeć od Pana. Słyszenie Jego łaskawości jest nieco inne niż czytanie o tym, że Jego Słowo nigdy nie zawodzi. Słyszenie bicia Jego serca przepełnionego miłością, która gotowa jest raczej umrzeć niż żyć bez nas, ucisza krzyk mojej duszy.

…Ale Bóg, który jest bogaty w miłosierdzie, dla wielkiej miłości swojej, którą nas umiłował, i nas, którzy umarliśmy przez upadki, ożywił wraz z Chrystusem – łaską zbawieni jesteście Efezjan 2:4-5

Duchu Święty, spraw, żebyśmy usłyszeli dźwięk Twojej łaskawości, a nie kłamstwa wroga. Amen i amen.

Tiffany Ann Lewis
Dancing With the Flame of the Lord Ministries
Email: tiffanyann@tiffanyannlewis.com
Website: tiffanyannlewis.com

Tiffany_Ann_Lewis_2010_100px Tiffany Ann Lewis jest proroczym liderem uwielbienia i nauczycielem Biblii zwracającym uwagę na biblijny język hebrajski, i której serce zostało wypełnione pasją przez Boga, który widzi nas w naszych brakach, a mimo to kocha nas i wzywa, żebyśmy żyli tak, jak możemy (Ezechiel 16). Jej wizją jest stwarzanie takiej atmosfery w uwielbieniu, w której Duch Święty może działać w wolności, wyzwolenia emocjonalnego, duchowego i fizycznego uzdrowienia i rozniecania pasji dla naszego Niebiańskiego Oblubieńca, Jezusa. Tiffany Ann usługuje od ponad 10 lat w proroczym uwielbieniu w Ciele Chrystusa, obecnie w grupie uwielbienia w Kościele Northway w Malta, w stanie Nowy Jork.

ElijahList Publications
http://www.elijahlist.com
email: info@elijahlist.net

komentarze 2 to “Tiffany Ann Lewis – Dźwięk Łaskawości”

  1. Mon@ 22 Maj 2013 @ 16:30 #

    Wow…
    „I chciałabym i się boję…” 😀

Skomentuj

