Noe Leon – Proces pokojowy

7 Lu

Uwaga! Artykuł został opublikowany w oryginale we wrześniu 2004 roku. Nie ze wszystkim się zgadzam, komentarz pod tekstem.

Noe Leon

Jeśli czytałeś nasze ostatnie artykuły to zauważyłeś, że studiowaliśmy to, co Pan mówi o nadchodzącym duchowym Przebudzeniu w rozdziale 31 i 32 Księgi Izajasza. W tym artykule zajmiemy się duchowym procesem, przez który Kościół powinien przejść, aby wejść do Bożego prawdziwego i trwałego pokoju szalom.

 

Odkryte duchowe przykrycie

W 32 rozdziale Izajasza Pan stwierdza:

 

„…aż będzie wylany na nas Duch z wysokości. Wtedy pustynia stanie się urodzajnym polem, a urodzajne pole będzie uważane za las. (16) I zamieszka na pustyni prawo, a sprawiedliwość osiądzie na urodzajnym polu. (17) I pokój stanie się dziełem sprawiedliwości, a niezakłócone bezpieczeństwo owocem sprawiedliwości po wszystkie czasy.” (Izajasz 32:15-17)

 

W naszych poprzednich artykułach studiowaliśmy to, co Izajasz 32:1-14 mówi o burzeniu ziemskich królestw wewnątrz Kościoła, więc ci ludzie z prawdziwym duchem proroczym „dzikiego osła” mogą być użyci przez Boga do udzielenia Kościołowi Bożej wieczności. To doprowadzi do tego, o czym Pan pisze w wersecie 15. Byłem naprawdę zdumiony, kiedy dowiedziałem się, iż słowo przetłumaczone w wersecie 15 jako „wylany” to hebrajskie słowo arah, które dosłownie znaczy „być nagim, gołym, odkrytym”. To słowo, które występuje w Starym Testamencie 15 razy, w większości przypadków odnosi się do nagości fizycznej, tak jak w Księdze Kapłańskiej 20:19 i Izajasza 3:17. Kiedy Bóg może powiedzieć, że duch mógłby być „obnażony” na nas z wysokości? Żeby odpowiedzieć na to pytanie musimy zajrzeć do 1 Listu do Koryntian:

 

„A chcę, abyście wiedzieli, że głową każdego męża jest Chrystus, a głową żony mąż, a głową Chrystusa Bóg. (4) Każdy mężczyzna, który się modli albo prorokuje z nakrytą głową, hańbi głowę swoją. (5) I każda kobieta, która się modli albo prorokuje z nie nakrytą głową, hańbi głowę swoją, bo to jest jedno i to samo, jak gdyby była ogolona. (6) Bo jeśli kobieta nie nakrywa głowy, to niech się też strzyże; a jeśli hańbiącą jest rzeczą dla kobiety być ostrzyżoną albo ogoloną, to niech nakrywa głowę. (7) Mężczyzna bowiem nie powinien nakrywać głowy, gdyż jest obrazem i odbiciem chwały Bożej; lecz kobieta jest odbiciem chwały mężczyzny.(1 Koryntian 11:3-7)

 

Zanim będziemy kontynuować, warto zwrócić uwagę, że powyższy fragment nie powinien być traktowany jako biblijne polecenie od Boga nakazujące kobietom w kościołach na całym świecie, aby nosiły fizyczny welon. Dlaczego? Ponieważ sam Paweł mówi później w tym rozdziale:

 

„A jeśli się komuś wydaje, że może się upierać przy swoim, niech to robi, ale my takiego zwyczaju nie mamy ani też zbory Boże.(1 Koryntian 11:16)

 

To znaczy, że Paweł widział dosłowne zastosowanie welonu w kontekście zwyczajów w tamtym czasie. Kilka lat temu byłem zdumiony, kiedy zobaczyłem Żydów, którzy na pogrzebie Rabina mieli na sobie niebieskie czapki z daszkiem. W naszej zachodniej kulturze byłyby to postrzegane jako oznaka braku szacunku; jednakże dla narodu żydowskiego był to sposób, aby okazać swój szacunek osobie, która jest chowana. Zwyczaje są jak język; są fizycznym sposobem wyrażania myśli i wewnętrznych emocji, i ten fizyczny język może się zmieniać w czasie, tak jak to jest z językami. Jeśli jesteś kobietą wierzącą, i noszenie przez ciebie fizycznego welonu jest sposobem, okazywania Bogu, że poddajesz swoją duszę pod panowanie Ducha Świętego, to jest w porządku, i nikt nie ma prawa potępiać cię za to, co czynisz. Jednakże, jeśli kobieta wierząca nosi fizyczny welon, ale nie ma na sobie welonu duchowego, który się tu liczy, wtedy fizyczne nakrycie nie ma dla Boga znaczenia. Kilka lat temu byłem na nabożeństwie w kościele, w którym uczono kobiety, że muszą nakrywać głowy podczas modlitwy i uwielbienia. Kiedy uwielbienie zmieniało się z chwały w adorację, zobaczyłem, jak młoda kobieta przede mną sięgnęła po welon i położyła go sobie na głowie. Wyglądała tak pobożnie z tym małym welonem na głowie, ale, poza welonem miała też na sobie bardzo opięte i prowokacyjne spodnie. W tym momencie zadałem sobie pytanie: „Jaki jest sens nakrywać głowę, jeśli nie jest się zainteresowanym, aby okryć swoje ciało fizyczne?” Tu kryje się niebezpieczeństwo polegające na nauczaniu zewnętrznych tradycji bez zrozumienia znaczenia ich duchowych podstaw. Tradycje przychodzą i odchodzą; znaczenie duchowych podstaw jest niezmienne, i o to powinniśmy się troszczyć.

 

Ten duchowy welon, do którego odnosi się 1 Koryntian 11 to poddanie naszej duszy naszemu duchowi w Nim. Jak mówiliśmy o tym wielokrotnie, „mężczyzna” jest w Piśmie obrazem „ducha”, podczas gdy „kobieta” jest obrazem „duszy”. To znaczy, że w „kościołach Bożych” (w16), Bóg chce, żeby duch wierzącego był odkryty i objawiony, podczas gdy dusza wierzącego musi pozostawać pod przykryciem ducha. Kiedy narodziliśmy się na nowo, narodził się w nas nowy „duchowy człowiek”, i ten duchowy człowiek jest święty i sprawiedliwy, ponieważ został stworzony zgodnie ze świętą i sprawiedliwą Bożą naturą:

 

„…a obleczcie się w nowego człowieka, który jest stworzony według Boga w sprawiedliwości i świętości prawdy.” (Efezjan 4:24)

 

Cały artykuł można przeczytać TUTAJ.

Źródło http://shamah-elim.info/peaceprc.htm

Jedna odpowiedź to “Noe Leon – Proces pokojowy”

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: