Jennifer Eivaz – „Czy Jesteś Powołany na Proroka? Zatem Jesteś Powołany do Przewodzenia!”

22 Lu

 

Prorocze Doświadczenia i Wizje

Około 12 lat temu miałam najbardziej niezwykłą wizję, było to podczas konferencji w moim kościele. To był ten rodzaj wizji, gdzie cały świat znika, a ty znajdujesz się w innej rzeczywistości. W tej wizji pojawił się anioł z ogromnym zwojem i piórem. Podejrzewam, że zwój miał cztery stopy (ok.1,2m) szerokości i dziesięć stóp (ok. 3m) długości, był zapisany po obu stronach. Nie mogłam odczytać pisma, a na dole, pod pismem było miejsce na podpis. Nie wiem skąd, ale wiedziałam w tej wizji, że to ja miałam złożyć podpis na zwoju. Wiedziałam także instynktownie, że to, co podpisywałam to moje powołanie na proroka do narodów.

W tej wizji to powołanie na proroka było jasne. W realnym świecie nigdy wcześniej tego nie rozważałam, ani nie miałam takich aspiracji! Podpisałam zwój i zwróciłam się do anioła mówiąc: „Podpisałam twój kontrakt. I co teraz?” Anioł szybko mnie poprawił: „To nie jest kontrakt! To jest przymierze i ja powrócę.”

Kiedy wizja się skończyła, stała nade mną jedna osoba z czterech mówców na tej konferencji. Nie wiem kiedy to się stało, ale leżałam na plecach na podłodze. Ona była bardzo entuzjastyczna i zaczęła krzyczeć: „Jesteś prorokinią Boga! Jesteś powołana do narodów!” Ciągle nie wiedziałam co mam zrobić z tym wszystkim. Jestem teraz prorokiem? Co to znaczy? Co mam robić? To doświadczenie zapoczątkowało nowe namaszczenie i autorytet w moim życiu. Wprowadziło mnie także w pewne potężne przygody z Bogiem, a także pewne szokujące duchowe walki.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMoże zastanawiasz się czy jesteś prorokiem czy nie? Jest kilka sposobów, żeby się dowiedzieć. Urząd proroka to powołanie od Jezusa Chrystusa (zobacz Efezjan 4:11). To rola przywódcza z wyznaczoną sferą („metron”) autorytetu. Kiedy Jezus powołuje cię na urząd proroka, dochodzi do pewnego rodzaju duchowych doświadczeń, dzięki którym będzie to dla ciebie jasne. Jeśli naprawdę masz URZĄD PROROKA, możesz oczekiwać, że Kościół później potwierdzi twoje powołanie przez objawienie. Ta akceptacja Kościoła jest zazwyczaj progresywna w swojej naturze, ale twoje powołanie nie jest czymś, co masz ogłosić czy się domagać. (Foto via Freeimages)

Podobny wzorzec dostrzegamy w życiu Apostoła Pawła. Przyjął swoje powołanie w wizji na drodze do Damaszku (zobacz Dzieje Ap. 9). Jego służba została później potwierdzona i stopniowo przyjmowana przez Kościół. Ludzie, którzy są proroczo obdarowani często popełniają błąd uważając swój dar za powołanie na urząd. To nie jest to samo. Inni nazywają siebie „prorokami” ponieważ imponuje im tytuł. Duchowe królestwo wie, że nie możesz wyprodukować namaszczenia, które nie istnieje. Kiedy prawdziwy prorok działa w wyznaczonej strefie swojego autorytetu, są widoczne rezultaty, których nikt nie może zakwestionować.

Po tej wizji zaczęłam rozpoznawać głos Boga w powtarzających się okolicznościach. Szczególną rolę odegrał jeden kościół, mianowicie The International Church w Las Vegas, organizujący coroczną konferencję Ducha Świętego, która była namaszczona i stała się miejscem odpocznienia dla mnie i dla mojego męża, kiedy byliśmy młodymi pastorami. Pastorzy The ICLV z radością zapraszali gości będących w posłudze na środek i modlili się o nich osobiście. Położono na nas ręce i spłynęło potężne namaszczenie.

Zauważyłam jednak, że często otrzymywałam dużo głębsze namaszczenie niż reszta. Powtarzało się to za każdym razem. Upadałam pod mocą Ducha i leżałam tak na podłodze znacznie dłużej niż inni. Konferencja miała swój dalszy ciąg, a ja nadal przebywałam w przedniej części kościoła, a kilka razy nawet na podium. To było dla mnie bardzo krępujące, bo nie jestem osobą wychodzącą do przodu. Zawsze byłam trochę z tyłu. Trochę później zrozumiałam, że Bóg robił to celowo i było to przesłanie. Mówił On, że powołał mnie jako proroka, żebym stała przed ludźmi, a nie z tyłu. To rola przywódcy.

„Jesteś Prorokiem. Powinieneś Przewodzić!” – Jezus

W tym czasie zrozumiałam, że rolą proroka jest przewodzenie. Trochę czasu mi zajęła przemiana umysłu i zastosowanie przywództwa w moim życiu. Bycie prorokiem dotyczy pełnienia w Ciele Chrystusa roli „zarządu”, który wyposaża i wprowadza w dojrzałość świętych obdarzonych darami Chrystusa: apostołów, ewangelistów, pastorów i nauczycieli (zobacz Efezjan 4:11-12).

Oto kilka wskazówek, które ci pomogą stać się lepszym prorokiem-przywódcą:

  1. Rozpraw się z zastraszeniem. Jeśli masz odnieść sukces jako przywódca, powinieneś rozprawić się z duchem zastraszenia. Drugi List do Tymoteusza 1:7 mówi, że nie dano nam ducha lęku, ale mocy, miłości i zdrowego rozsądku. Prorocy często rozprawiają się z duchem lęku na wyższych poziomach. Ten duch lęku, nazywany przez niektórych duchem Izebel, chce cię uciszyć i ukryć. Ten duch będzie cię zniechęcał, namawiał do samobójstwa i wmawiał ci, że sam sobie wymyśliłeś to, co usłyszałeś od Pana (zobacz 1 Królewska 19:4). Musisz nieustannie opierać się lękowi i zniechęceniu we wszystkich twoich myślach i relacjach.
  2. Bądź wrażliwy społecznie. Jako dorastający prorok i przywódca w służbie nie zawsze byłam bardzo pasterska i uważna jeśli chodzi o nagłe osobiste potrzeby członków Kościoła. Często proroczo mogłam wiedzieć co się wydarzy u danej osoby. W moich emocjach, przechodziłam nad ich problemem na długo przed nimi. Niestety, zaniedbywałam ludzi przechodzących przez proces uzdrowienia, co sprawiało, że ludzie słusznie czuli się lekceważeni. Teraz już lepiej przechodzę z ludźmi przez problemy, ale trochę mi zajęło zobaczenie tego, jak nienormalne było moje zachowanie.

To tylko jeden z przykładów społecznego nieprzystosowania z powodu twoich proroczych „anten”. Jako prorok jesteś „okablowany” trochę inaczej niż reszta świata i absorbujesz informacje wielowymiarowo. Wiele razy nie jesteś nawet w tej samej strefie czasowej, co ludzie wokół ciebie. Oni są w chwili obecnej, a ty jesteś gdzieś w przyszłości, i już na to reagujesz. To może sprawić wrażenie, że nie masz kontaktu z ludźmi wokół ciebie i nie nadążasz za nimi. Musisz celowo pozostawać w teraźniejszości dla dobra innych i nie odbiegać zbyt daleko w przyszłość, aby nie stracić kontaktu z ludźmi.

  1. Strzeż się urazy w Kościele. Prorocy są zawsze testowani w Ciele Chrystusa pod kątem urazy. „Zgorszenia muszą przyjść…” (Łukasz 17:1). Prorok odczuwa ból mocniej niż inni. Twoja wrażliwość jest twoją siłą i twoją słabością. Kiedy przychodzi obraza, odczuwasz ją o wiele silniej. Może sprawić, że zareagujesz w taki sposób, że nie będziesz chciał być częścią Kościoła i budować go. Nie możesz doświadczać błogosławieństw Kościoła dopóki nie staniesz się jego częścią. Prawdziwe przymierze, prawdziwe małżeństwo z Ciałem Chrystusa jest na tyle silne, na ile podejmiesz decyzję kochać Jego Kościół na dobre i na złe. Kochamy tych, których kocha Jezus, a Jezus kocha swój Kościół.

freephoto_building_pixabayAby skutecznie przemawiać do Ciała Chrystusa, musisz się poświęcić budowaniu tego Ciała. To sprawa serca, ale oznacza także, iż należy być aktywną częścią Kościoła i/lub fizycznie przewodzić. Kościół jest katalizatorem twojego powołania. Te naturalne presje, które towarzyszą byciu częścią Kościoła działają właściwie na twoją korzyść, nawet jeśli dochodzi do frustracji. Będą presje i presje cię wyostrzą. (Foto via Pixabay)

  1. Rozwijaj zdolności organizacyjne. Prorocy naprawdę radują się spontanicznym proroczym przepływem Ducha Świętego. To jednak nie zastąpi potrzeby dobrego planowania, struktur i organizacji. Prorocza spontaniczność przykuje uwagę ludzi, a także ich zgromadzi. Ale tym, co utrzyma ludzi i da wzrost jest wyraźna wizja, plan komunikacji i strategia jak to osiągnąć. Księga Habakuka 2: 2 mówi, żeby spisać wizję, przedstawić ją w prosty sposób, abyśmy wszyscy mogli za nią pobiec. To jest przesłanie o dobrym planowaniu. Naucz się planowania, które pomoże ci w komunikacji i trzymaj się dyrektyw, nie zmieniając kierunków zbyt szybko lub zbyt często.
  2. Jeśli nie będziesz prawidłowo służył, to nie będziesz dobrym przywódcą. Jezus opisał to najlepiej: Największym jest ten, który służy (zobacz Łukasz 22:27). Prorocy mogą czasami przejawiać ostre ataki arogancji i nadużycia, które odpychają, a nie przyciągają. Kiedy służysz i właściwie kochasz, twoje przywództwo będzie przynosić odświeżenie i będzie dobrze przyjmowane.

Jennifer Eivaz
Executive Pastor, Harvest Christian Center
Email: asst2jeneivaz@harvestturlock.com
Website: jennifereivaz.com

Jennifer_Eivaz_500pxJennifer Eivaz usługuje na międzynarodowych konferencjach jako kaznodzieja, który wnosi mądrość i ogień Ducha Świętego. Aktualnie jest pastorem w Harvest Christian Center w Turlock w Kalifornii i skupia się na wzbudzaniu pełnej pasji skutecznej wspólnoty modlitewnej, która jest połączona miłością i dokładnie słyszy Boży głos. Jennifer kocha Bożą Obecność i jest proroczym głosem dla swojego kościoła i dla innych. Jej styl nauczania jest autentyczny i trafia do serca, jest zbudowany na jej osobistym świadectwie niesamowitej Bożej dobroci i cudownie przejawia się w jej życiu i w życiu jej kościoła. Jennifer jest absolwentką Oral Roberts University w Tulsa, Oklahoma. Jest żoną pastora Rona Eivaza, mają dwójkę wspaniałych dzieci. Napisała książkę zatytułowaną The Intercessor’s Handbook (Podręcznik Wystawiennika).

ElijahList Publications
http://www.elijahlist.com
email: info@elijahlist.net

Skomentuj

