Noe Leon – Dziesięcina (część 1)

24 Czer

W tym artykule zaczniemy studiowanie biblijnych zasad odnośnie dziesięciny.

Jest to pierwszy z trzech artykułów na ten temat. 

 

 

Sedno sprawy

Pewnego wieczoru, kilka lat temu, kiedy wracałem do domu, w moim sercu i umyśle zaczęły się pojawiać myśli. Kiedy one przychodziły, zacząłem „głosić” do siebie samego, tak jakbym stał przed ogromną kongregacją. „Głosiłem” do „publiczności” o wielu nauczaniach, które ślepo przyjmujemy jako „niekwestionowane” doktryny Kościoła, nie zadając sobie nawet trudu, żeby usiąść i zobaczyć czy naprawdę są oparte na Piśmie Świętym.

 

Kiedy tak głosiłem, nagle Bóg mi przerwał i zapytał: „Gdzie musisz składać swoje dziesięciny?” Wydawało się, że pytanie pochodzi znikąd. Podczas mojego wewnętrznego głoszenia wcale nie mówiłem o dziesięcinach czy ofiarach. Zamilkłem na sekundę, a potem dałem odruchową odpowiedź: „Do miejscowego kościoła„, na co Pan odrzekł: „A gdzie to jest w Piśmie?

 

I znowu to pytanie mnie zaskoczyło. Potem uświadomiłem sobie, że nie umiem na nie odpowiedzieć. Nie ma takiego wersetu w Biblii, który mówi: „Przynoś dziesięciny do twojego lokalnego kościoła”. Tak jak to moje wewnętrzne „głoszenie” było skierowane do „tłumów”, tak nagle zorientowałem się, że głoszę także do siebie. Przyjąłem doktrynę „musisz przynosić dziesięcinę do twojego lokalnego kościoła” nawet nie pytając o jej biblijne podstawy. Podczas mojego „głoszenia” do „innych”, zdałem sobie sprawę, że w moim własnym umyśle dochodzi do zrywania doktrynalnych łańcuchów. Drogi bracie i siostro, kiedy masz w sobie jakieś słowo, idź za nim, nawet jeśli jesteś w tym sam. To słowo zacznie czynić rzeczy w duchowym świecie, które przekroczą twoje naturalne zrozumienie. Zerwiesz łańcuchy w życiu innych ludzi, których nawet nie będziesz widział na oczy, a nawet wyzwolisz nowe rzeczy dla swojej własnej duszy.

 

Kiedy medytowałem nad biblijną odpowiedzią na pytanie o dziesięcinę, Pan przypomniał mi następujący fragment…

 

Cały artykuł można przeczytać TUTAJ.

Skomentuj

